Meet Mike Meuldijk

Mike Meuldijk is een van onze consultants binnen The.NextGen. Hij werkt er al iets langer dan een jaar en heeft momenteel een opdracht bij de GGD in Amsterdam als Modern Workplace Solutions Specialist. De GGD zit nu midden in een integratietraject waardoor Mike veel interessante uitdagingen tegenkomt. In dit interview deelt hij zijn ervaringen met The.NextGen, zijn opdracht bij de GGD, zijn rol in de The.NextGen community en de waarde van fieldmanagement.

Hoi Mike, wat leuk dat we jou mogen interviewen. Kan je wat over jezelf en je opdracht vertellen?

Maar natuurlijk! Ik ben Mike, 30 jaar en ik ben nu iets langer dan een jaar in dienst bij The.NextGen als Modern Workplace Specialist. Dat betekent dat ik een allround IT’er ben die op vele vlakken kennis heeft en altijd op zoek is naar de beste oplossingen. Ik hou mij bijvoorbeeld bezig met taken en processen automatiseren. Verder hou ik mij bezig met werkzaamheden als het optimaliseren, inrichten en migreren van digitale omgevingen. Hierbij hou ik rekening met de evoluerende aard van werk en technologie. Daarnaast help ik bedrijven bij het creëren van een efficiënte, collaboratieve en flexibele IT-werkomgeving die aansluit bij de behoeftes van de werknemer en werkgever.

Daarnaast ben ik ook erg betrokken met de community van The.NextGen. Ik run bijvoorbeeld de Dungeons & Dragons Community binnen The.NextGen. Met behulp van Jetske, de community- en engagementmanager, organiseer ik ook speelavonden daarvoor. Vorig jaar is met succes de eerste D&D avond geweest vanuit The.NextGen en de tweede vindt plaats in juli. Ondertussen speel ik het spel al vier jaar en de eerste keer dat ik Dungeons & Dragons speelde was toevallig ook de avond dat ik mijn vrouw heb ontmoet. Daarnaast beheer ik de Discord servers voor The.NextGen, dit doe ik zowel voor onze Nederlandse als Duitse collega’s.

Je bent dus aardig betrokken met onze community, bezoek je dan ook evenementen naast de D&D avonden die je helpt organiseren?

Ja, ik probeer zeker regelmatig aanwezig te zijn bij de evenementen. Zo ben ik naar het zomerfeest, de HADO speldag en de Star Wars kantoor werkdag gekomen. Die waren allemaal tot in de puntjes verzorgd, met erg lekker eten en ik heb het er erg naar mijn zin gehad.

Je vertelde al even kort wat over je functie bij de GGD Amsterdam, maar wat maakt deze opdracht zo interessant en uitdagend voor jou?

Deze opdracht vormt voor mij een leuke uitdaging omdat de GGD midden in een integratietraject zit. Ik doe daar niet het standaardbeheer wat er voor de GGD uitgevoerd moet worden, maar ik hou mij bezig met de projecten die de integratie mogelijk moeten maken. Dit valt binnen mijn specialisme, namelijk; werkplekken en Identity en Acces management. Daarin behartig ik de belangen van de GGD. Daarnaast kan ik als consultant nog meer rollen vervullen, zo consult ik ook binnen projectmanagement, security en doe ik een beetje coaching. Via een constructie zoals bij The.NextGen is het op deze manier mogelijk een goede reputatie voor jezelf op te bouwen als IT’er.

Je noemde al even de The.NextGen constructie. Wat is je ervaring hiermee en met The.NextGen in het algemeen?

In mijn ogen is The.NextGen een community van specialisten in verscheidene werkvelden binnen de IT-branche. De grootste overeenkomst tussen ons is dat wij graag de goede kanten van het freelancen willen hebben zonder de lasten, en dat is mogelijk bij The.NextGen. Het 70/30 model wat The.NextGen hanteert, zorgt ervoor dat je als consultant voldoende financieel gecompenseerd wordt voor het werk dat je verricht. Het altijd duidelijk wat je precies verdient en hoe dat wordt verdeeld.

Het community aspect is ook heel belangrijk. Als je op een opdracht zit heeft het bedrijf waar je in dienst bent vaak niet meer betekenis dan het logo boven je loonstrook. Daarentegen zorgt The.NextGen echt dat je onderdeel bent van het bedrijf en van de community. Hierdoor voel je een betrokkenheid bij het bedrijf en met je collega’s, wat je niet hebt als freelancer. Hiermee onderscheiden ze zich ook van de concurrentie. Ik noemde al de vele events, maar ook het persoonlijke contact met je fieldmanager en de aandacht die ze geven aan persoonlijke mijlpalen zorgen voor het gevoel van saamhorigheid.

Wij hechten wij er veel waarde aan dat onze consultants alle steun krijgen die ze nodig hebben. Daarom wordt elke Nextgenner gekoppeld aan een Field- en Accountmanager. Een Fieldmanager assisteert en begeleidt zijn of haar Consultant waar mogelijk. Een accountmanager zoekt naar werkgevers en opdrachten die goed passen bij de individuele voorkeuren van de Consultant. Je noemde al even dat je het persoonlijk contact met je fieldmanager prettig vindt, hoe ondersteunen de fieldmanagers jou?

Fieldmanagers doen voor mij precies waar ik behoefte aan heb. Het zijn hele gedreven mensen die je verder willen helpen waar nodig. Je fieldmanager ondersteunt en helpt jou waar nodig en je kan ook goed aangeven wat je nodig hebt en dan doen zij hun best om aan je verzoek te voldoen. Een goed voorbeeld hiervan is dat mijn opdracht bij de GGD verlengd wordt, maar de GGD moet nog een aantal stappen ondernemen om alles rond te maken. Ik zou hier normaliter zelf achteraangaan maar het is fijn dat Ilva (Mike’s fieldmananger) dit voor mij doet. Hierdoor kan ik die tijd gewoon aan leuke dingen besteden.

Bedankt Mike! Fijn om te horen dat je zo goed op je plek zit, dit is iets waar wij binnen The.NextGen altijd naar streven.

Het was heel interessant om Mike te spreken over zijn opdracht en zijn ervaringen met onze community. Ben je zelf enthousiast geworden? Wij hebben veel leuke en uitdagende projecten bij een grote groep opdrachtgevers. We zijn altijd op zoek naar de beste IT’ers om deze te vullen. Neem vrijblijvend contact op als je wilt weten wat wij voor je kunnen betekenen of check onze vacatures.